Hur man gör av med sin ”surfpott” på 2 dagar

Det är så himla typiskt. Jag sover ibland i radhuset på helgerna eftersom jag längtar hem något så infernaliskt. Där ute har jag ingen TV och ingen dator med bredband utan jag surfar med mobilen. I lördags så kollade jag på  SVTPlay (ett par avsnitt av Borgen) och vips så hade jag förbrukat hela månadens surfpott. Aj, aj. Jag som har vant mig vid att kunna kolla e-post i telefonen, spela Wordfeud och Ruzzle. Nu är det slut med det tills den 25 maj när potten fylls på igen.

Och det var dagens I-landsproblem.

Over and out.

One comment

  1. Jag kör internet mobilt med ett kontantkort, och tills ganska nyligen så var det en månads obegränsad surf man köpte. Men nu har det ändrats till en månad eller 10 GB – och det var inte så lyckat för min del… 😦 Men att ha internet via det fasta telenätet känns inte som ett alternativ (vi har urusla teleledningar här!!), så det lutar väl åt att vi får teckna ett mobilabonnemang för att åtminstone få ner priset lite grann… (Jag har hållt mej till kontantkort just för att slippa vara bunden – men nu kanske man inte behöver teckna sej för 24 månader längre? Åtminstone har det ju snackats om att så långa bindningstider inte ska vara tillåtet fram över…)

    Din kommentar om bina igår var klockren – bortsett från att du inte kan kalla arbetsbina för grabbar, för de är faktiskt tjejer allihopa! 😀

Kommentera

