Växtloppis i Nynäshamn

Jag åkte inte hit för att jag behöver fler växter men växtloppisar är alltid så trevliga. Tillställningen i Nynäshamn var inget undantag.

image

Några mörkröda alunrotsplantor, rudbeckia (som kompensation för att jag troligen råkade rensa bort mina i våras) och en rysk martorn tiggde om att få följa med hem. Vem är jag att stå emot en sådan vädjan 🙂

Jag tog också en kort titt i Svandammsparken och förundrades över trädpionerna. Så maffiga!

image

Fanns också en vit variant.

image

Åk gärna hit en fin dag.

image

Kommentera

