Passansökan, shopping och lite ogräs

Jag klantade till det när jag skulle på alpvandring. Mitt pass hade gått ut i februari… Jag var helt övertygad om att det gällde i 10 år men så var det alltså inte. Det gick bra i alla fall till slut. Jag tilläts flyga till Italien utan giltigt id-handling och jag kom också tillbaka 🙂 Om jag haft ett mer svårstavat namn och en mörkare hudfärg hade det nog aldrig gått vägen.

Jag lovade mig själv att ordna ett nytt pass så snart jag kom hem och idag tog jag mig alltså i kragen och gick till närmaste polisstation med passexpedition. Det var ju ändå inget toppenväder. Väntetiden var lång men jag passade på att strosa i affärerna i gallerian intill och vips så hade jag köpt en ny bikini. Nu måste det bara bli soligare så jag kan använda den!

image

I övrigt har jag rensat ogräs på lotten och belönats med att kunna skörda squash, vitlök, salladslök, scharlottenlök, gräslök, rabarber, röda vinbär, jordgubbar, rädisor och pak choi. Trots torkan har sniglarna löpt amok och ätit upp i stort sett all sallad.

image

Katterna tycker det är bäst när jag sitter i trädgården och läser. Jag har snart tagit mig igenom Fifthy Shades-trilogin, ett par deckare och så lyssnar jag förstås på ljudböckerna emellanåt.

Kommentera

