Dålig stil

Mina grannar åker till en stormarknad och veckohandlar varje torsdagskväll. De vet att jag inte har tillgång till bil. Inte en endaste gång har de frågat om jag vill följa med eller om det är något tungt som jag behöver hjälp med att få hem.

När jag var nyinflyttad så tog jag mod till mig och frågade själv en gång och visst gick det bra då. Men jag har inte mage att fråga fler gånger.

Är det jag som är felfostrad eller är folk generellt mindre hjälpsamma i storstadsregioner?

One comment

  1. Oj, vilken svår fråga… Jag vet inte??? Fast jag tror inte det är du som är felfostrad, iallafall! 🙂 Möjligen är det så att de som har bil helt enkelt inte tänker på hur krångligt det kan vara för dem som inte har det?? Jag menar, de har ju aldrig behövt bära exempelvis en bal toapapper under armen i flera kilometer hem från affären… Ett problem som inte existerar i den egna sfären finns lixom inte!?

Kommentera

