Ett dåligt år för luktärtorna

De flesta av luktärtsplantorna torkade bort vid Kristi flygare eftersom jag glömde ordna blomvattnare när jag for iväg och skådade fågel. Jag fick krypa till korset och köpa några plantor.

Nu blommar de och jag är glad att jag gjorde den där krypningen.

image

Vackra OCH väldoftande.

image

 

Jag har hört andra säga att de haft problem med luktärtorna också i år så det var nog inte bara vattenbristen där i maj som ställde till det för mina exemplar.

Kommentera

