Sommar i P1- värt att lyssna på

Sommar i P1 är en de mediala höjdpunkterna för mig. Jag kommer mig sällan för att lyssna direkt när programmen sänds men SR har ju en app som gör att man kan lyssna i efterhand eller så lyssnar man via datorn när man sitter och skriver sin kanslisvenska.

Idag passade jag på att lyssna på programmet med journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson när jag cyklade ett par pendeltågsstationer. På hemvägen var det musikerna Björn Dixgård och Gustav Norén (Mando Diao) som höll mig sällskap.

Jag gillar att betala radio- och TV-licens.  Den som protesterar bör ta sig en titt på Italien och deras media. Huva!

Kommentera

