Hitteplommon

Jag agerade hundvakt efter jobbet. Efter att vi traskat hem till mig och matat katterna (jycken fick snällt ligga ute och vänta) så fortsatte vi vår sköna promenad i höstvädret. Katterna hade inte uppskattat att ha den där stora lurven inomhus. Solen sken och jag kunde njuta av de vackra rödgula färgerna som naturen hux flux bytt till. När skedde det här?!

Längs en cykelväg stötte jag på ett rangligt plommonträd. Med viss list fick jag ner lite frukt och nu kokar de ihop till en sylt.

image

Må det bli gott.

Kommentera

