Att slå dövörat till

Det är minsann ingen öroninflammation som drabbat mig utan en vanlig vaxpropp! I båda öronen till på köpet. Den i vänstra örat är mycket äldre och större än i högra. Mysigt… Inte konstigt att min hörsel är i det närmaste obefintlig.

Jag var till vårdcentralen i onsdags och fick beskedet. Tänk att vaxproppar kan göra så fasligt ont.

Det är självbehandling med Revaxör som gäller. I en hel vecka. Sedan ska jag på återbesök för spolning. Jag har flera kollegor som gjort detta och alla säger att det gör jätteont. Men om det får bort vaxeländet så är det värt det.

Jag har kämpat tappert med Revaxör i några dagar nu och det är extremt tidskrävande och sulligt. Jag märker tyvärr ingen förbättring heller.

image

Kommentera

