Kulturellt

När mamma är på besök blir det kulturella utflykter. Vi siktade på både Thielska galleriet och prins Eugens Waldemarsudde idag men mitt öra värkte så förfärligt att jag kroknade efter prinsutställningarna.

Trädgården kring muséet är också sevärd.

image

På hemvägen fick jag ett akut glassbegär och vi gjorde ett stopp vid Gallerian. Italiensk gelato! Svår beslutsångest kan drabba vem som helst vid denna glassbar.

image

Nu är det bara två dagar kvar innan öronspolningarna. Låt det gå fort!

2 comments

  1. Hej! Nu har jag läst ifatt mej här – det var några dar sen sist! Skönt att det inte var öroninflammation – fast det låter i och för sej inte ett dugg bättre med vaxproppar… <:-I Hoppas verkligen att de snart är ett minne blott!!!

    Jag hittade din första kommentar! Den var misstänkt för att vara spam – något som händer då och då, fast på vilka premisser vet i sjutton…? Men nu är den iallafall publicerad och synlig! 🙂

    Glassen ser minst sagt lockande ut! Det är ett Café i Kristianstad som gör Gelato, och jag har sagt så många gånger att jag skulle vilja smaka den vid tillfälle – men det blir visst aldrig av…? Idag blev det två lösglasskulor i en strut i Torekov. (Maken och jag tog oss en sväng med husbilen ut till västkusten – har inte varit där på hela sommaren, faktiskt).

Kommentera

