Sommarväder trots höst

Det känns fel att kalla det en underbar höstdag, för det kunde lika gärna ha varit en underbar sommardag!

Jag har haft turen att vara ute större delen av jobbdagen. I morse var det en häftig dimma men den lättade inom några timmar.

image

Det här räknas säkert som ett mindre container-fartyg men jag skulle ändå inte vilja vara en eka som kommer i vägen.

image

Jag vet inte vad som flög i mig men jag gav mig ut på en springrunda vid 20-tiden. Det var fortfarande varmt i luften. Det är ruskigt mörkt på kvällarna nu (trots skenet från en halv måne) och min pannlampa lyste inte starkt nog för att jag skulle känna mig säker att springa på oupplysta gator och skogsstigar var bara att glömma.

Vi får se hur länge till jag kan övertala mig själv att det är ok med utomhusträning. Mörker, kyla och regn kan göra även den mest motiverade (och dit hör jag inte) tveksam till att gå ut frivilligt.

One comment

  1. Om det inte fortfarande vore så grönt på buskar och träd, skulle man lätt kunna tro att den här dagen är en dag i slutet av oktober. Det regnar och är riktigt grått och trist… Suck! Men igår var det fint – iallafall på eftermiddagen och kvällen. Förmodligen en av de sista dagarna som kan räknas till årets sommar… Det var bara till att njuta så mycket som möjligt av den!! 🙂

Kommentera

