Premiärröstning i kyrkovalet

Minst ett par gånger om året brukar jag tänka att jag ska begära utträde ur svenska kyrkan. Det har hittills inte blivit av att jag gjort slag i saken, trots att jag inte räknar mig till de troendes skara.

Som medlem i kyrkan har man rätt att rösta men hittills i mitt 38-åriga liv har jag aldrig gjort det. Förrän idag.

 

Jag är inte ett dugg intresserad av kyrkopolitik. Målet med röstandet idag var att göra det svårare för Sverigedemokraterna att ta plats och sprida sitt gift.

One comment

  1. Jag kände att jag skulle velat ha gjort samma som du – alltså, röstat bara för att sätta käppar i hjulet för andra… Men sen blev det – precis som vanligt när det gäller kyrkovalet – att jag inte orkade sätta mej in i vem/vilka jag borde rösta på, och därför avstod… :-/

Kommentera

