Fullspäckat

De e mycke nu…

Först fick jag ägna en timme på morgonen åt att stå och visa en hantverkare vad han skulle göra. Jag trodde att hans chef och jag redan kommit överens om det, men tydligen inte.

När jag väl kom in till kontoret kändes det som om arbetsuppgifterna hopade sig över mig och jag fick huvudvärk. Jag blir lätt överväldigad och får svårt att prioritera i sådana situationer. Jag har säkert en låg stresströskel för tillfället p.g.a. hantverkarna. Tänk om de kunde bli klara någon gång. Det sorgliga är att de började med badrumsrenoveringen för ca 11 månader sedan. Nog är det väl förståeligt att jag är ytterst tveksam till att göra något åt badrummet på övervåningen…

Veckans lufsarrunda gick bra eftersom jag fick sällskap av en kollega. Solen sken på oss och det var krispigt i luften. Jag skulle till och med vilja kalla det svinkallt! I fortsättningen är det mössa och vantar som gäller. Det mesta av huvudvärken försvann under friskvårdstimmen. Det var väldigt skönt att få rensa skallen och jag fick en del nödvändiga saker uträttade efteråt.

Vanligtvis avskyr jag att få reklam via sms men idag gällde det för en gång skull något som jag var intresserad av. Det slutade med att jag kom hem med bh:ar för 1500 spänn! Expediten var mycket skicklig 🙂

Nu är jag så trött att jag får kräla upp för trappen till sovrummet.

2 comments

  1. När man av olika skäl måste anlita hantverkare så är det en enorm fördel att som beställare vara pensionär. Vi har alltid (!) haft problem med de jobb, som vi har beställt och betalat för. Om vi inte funnits på plats så hade vi fått gå till tingsrätten efteråt för att få våra rättigheter tillgodosedda. Problem, brukade, chefen på firman säga, det måste vara ett missförstånd? Man skall alltså ha skriftligt på allt. Förr i världen, när jag och min fru var unga, då räckte det faktiskt med ett handslag. Dessutom hade normala hantverkare något som kallas för yrkesstolthet. Nu är det minsta möjliga jobb och mesta möjliga pengar, usch. Jag hoppas innerligt att det blir så bra hos dig som du faktiskt har beställt och blivit utlovad. Håller tummarna!

    1. Det kräver mycket ork om man ska dra en firma inför rätta. Jag har allt skriftligt men vad hjälper det när de slarvar hela tiden…

Kommentera

