Fönsterputsning i förkylningstider

Jag är usel på att tvätta fönster och därför undviker jag det så mycket jag bara kan. Efter hantverkarnas framfart så har det dock sett riktigt eländigt ut här hemma och fönstren har ropat på hjälp i flera månader.

Min mor har provat en sådan här batteridriven fönstertvätt och efter hennes rekommendationer har jag nu också köpt mig en.

Jag klarade av drygt hälften av fönstren innan batterierna ville laddas och det var ungefär då min egen ork tog slut också. Det gick inte lätt som en plätt att putsa fönster med apparaten men det blev trots allt mindre sulligt och resultatet blev betydligt bättre än i vanliga fall.

Förutom några timmars pyssel i köket (flytta tillbaka grejer in i köksskåpen) och fönsterfejningen så har jag mest vilat idag men förkylningen verkar ha mig i sitt grepp. Pest.

4 comments

      1. Jaha, vi har tre fönster i rad och inte något ställe att ställa en stege där – vi får väl byta hus, hehe. I vårt fall får man nog ställa en sådan där stegpall nedanför fönstret, då kanske ”långa jag” skulle nå upp. 🙂

Kommentera

