Katterna har i alla fall varit nöjda

Klart som tusan att jag var riktigt förkyld när jag vaknade imorse. Jag hade lite jobbpapper i ryggsäcken så jag fick åtminstone ihop några jobbtimmar från soffan.

Katterna (mest honan) har gottat sig åt att matte varit hemma och det har varit ett jädra springande ut och in. Jag har svårt att ignorera när de står vid altandörren och tjatar om att få gå ut. Det är ännu svårare när de sitter på stödet till utemöbeln och stirrar in genom fönstret, med en desperation i blicken som kan få en att tro att det är 20 minusgrader och deras små tassar håller på att förfrysa.

Kära katteländen 🙂

One comment

  1. Hoppas du har piggat på dej igen tills idag!? 🙂

    När maken är hemma om helgerna brukar hunden ofta gå mot dörren, och jag tror ungefär lika ofta att där är för att han vill ut. Men det är det INTE! Han lägger sej mitt på hallgolvet, och så har han strategiskt skurit av alla vägar ut ur detta hus! (Antingen genom ytterdörren eller också ner för källartrappan till utgången där nere). Och detta gör han för att maken inte ska kunna smita iväg någonstans utan att även ta honom med sej! 🙂

Kommentera

