Barnens invasion

De kom, de röjde och vi hade kul!

Jag gjorde vissa anpassningar av radhuset inför barnens ankomst men det var inte på långa vägar tillräckligt. Räckvidden hos armarna på den lille var förbluffande stor. Jag kände mig som en fångvaktare som gick och passade på och sa nej, nej till nästan allt som småttingarna ville dra fram och banka i golvet.

Det fina vädret gjorde att vi kunde vara ute flera timmar både igår och idag. Då kunde de rusa av sig utan att välta något 🙂 Lekplatserna i området fick höga betyg men det var även kul att leka i skogen. Tänk att man kan ha så kul med en pinne!

image

Deras mor och jag kunde slappna av med ett glas vin när barnen somnat i min dubbelsäng. Det är fascinerande att de där barnen verkar ha så lätt för att sova borta. Jag antar att det har med trygghet att göra. Kattodjuren var inte lika nöjda med att storsängen var upptagen. De gjorde tappra försök att trängas med mig i gästsängen men det funkade förstås inte. Vem kan sova med 4-5 kg pälsboll på bröstkorgen?

Katterna har haft en tuff helg. De har antingen legat och tryckt under sängarna eller häckat i trädgården. Barnens stoj tilltalade dem inte alls. Men nu har lugnet åter lagt sig över bostaden. För min del är det både skönt och tråkigt att de åkt.

3 comments

  1. Höstvackert – lugnet efter (!) stormen, menade du väl? (skratt). Dina katter är kanske som våra, avskyr intrång på sina revir och rubbade rutiner?!?!?

    1. Kattrackarna står ut med några enstaka av mina vänner men barn är extra läskiga eftersom de är så högljudda.

  2. Har märkt att vår hund i regel är lugnare ju fler gäster vi har! Om bara ett par vänner är på besök kan han få för sej att vara ganska närgången och klängig på vissa, men det händer aldrig om det kommer hit ett helt gäng. Då somnar han i regel under bordet, och märks i stort sett inte av på hela kvällen. 🙂 Men katter har väl ett helt annat integritetsbehov än vad hundar har, så jag förstår att de trivs bättre igen nu när lugnet har återvänt. Skönt för dem att kunna gå ut i trädgården när barnen stimmade som värst! 🙂

Kommentera

