Tisdagstema- Reflekterar

När jag reflekterar över årets chiliodling så verkar det som om ‘Chocolate Scotch Bonnet’ har varit den mest svårodlade av alla de nio sorterna.

image

Jag fick bara en enda frukt och den blev inte direkt imponerande stor. Jag måste utmana mig själv och ge sorten en ny chans nästa år. Då ska jag sätta fröna extra tidigt (kanske redan i januari?) och skämma bort plantan med finjord. De andra sorterna har producerat massor med frukt trots att de fått leva på Bauhausjord.

Fler inlägg på temat  hittar du här.

4 comments

Kommentera

