Loppis- med fokus

Jag har inte varit på loppis på ett bra tag och därför nappade jag direkt när modern (på besök över helgen) ville gå på en riktigt stor loppis. Hon mindes vårt besök förra året på jätteloppisen i Vårby. Jag gillar inte den marknaden men vi googlade och hittade en bakluckeloppis i Sollentuna imorgon. Då har vi ett uppdrag- vi ska hitta en barnkastrull och en barnstekpanna i plast. Mitt yngsta fadderbarn driver sina föräldrar till milt vansinne när han river ut metallkastrullerna och bankar dem i golvet. De har därför lagt in en beställning till hans 1-årsdag som närmar sig.

5 comments

  1. Haha, då får vi hoppas att han inte är som Alex som tyckte att de egna (barnkastrullerna) var rätt ointressanta och bara ville riva ut allt som fanns i våra köksskåp. Vi hade barnspärrar på precis allt de första 2½ åren. 😉

  2. Loppis är roligt för vuxna också, underligt nog. Förr var det mest ClasOhlson, som lockade till att ströva omkring och titta. Nu är loppis ”lika roligt”, hehe. När det skall öppna står det något hundratal människor utanför och vill in. Väl inne, när man hittat något som man bara måste ha, så får man stå en ändlöst lång kö och prata med andra kö-människor. Konstigt liv man lever, hihi.

    1. Nog kan jag uppleva att det är mycket folk på vissa loppisar men jag har då aldrig fått köa för att få betala något.

Kommentera

