Hur har ni det i stormen?

Det rapporteras om orkanvindar i Halmstadstrakten. Här i utkanten av Hufvudstaden har det än så länge bara regnat kraftigt men det sägs bli blåsigare inatt. Katterna har länge hukat i dörröppningen och velat om de ska stanna inne eller våga sig ut en sväng trots de obehagliga regndropparna. När de insåg att det var behagligare inomhus blev det lugnast för alla parter.

image

Jag har fått en konstig smärta i högerhanden. Det känns som om jag överansträngt muskeln vid tummen. Jag fattar dock inte vad jag gjort. Man tänker sällan på små musklers funktion men det är ruskigt svårt att greppa och lyfta exempelvis en pärm när den muskeln protesterar. Jag håller den andra tummen för att det känns bättre imorgon.

5 comments

      1. Vi ska försöka välta tillbaka det! Och slå ner järnrör som stöttor! Det kommer antagligen fler stormar i höst! Och bor man som vi vid havet så känns det som det blåser konstant!

  1. Va, har det varit storm? Vi trodde inte våra ögon, när vi satte på tv-n i morse. Här har det varit litet regnigt och litet blåsigt men både katterna och vi har tyckt att det var fint höstväder både i går och idag. Va underligt?!
    /Uddevalla/Macilane

Kommentera

