Jag är en betjänt åt mina katter

Ni som har katt vet hur det är. Missarna har svårt att bestämma sig för om de vill vara ute eller inne. Det bästa vore att ha en kattlucka i dörren men det har jag inte så jag får agera mänsklig dörröppnare.

Denna anklagande blick! Man kan ju tro att jag lämnat dem ute i minusgrader i flera timmar.

image

I själva verket har den lilla tjatmostern knappt varit ute i 10 minuter.

image

Hankatten är lite mer uthållig men även han vill att jag ska stå i givakt och släppa allt för händerna när han tycker att han fått nog av utelivet. Naturligtvis ska jag släppa ut honom ett par minuter senare!

4 comments

  1. Jag måste fnissa litet grand! Du får det att låta som en nyhet för dig – det tror jag knappast, hahahaha. Men visst är det så som du säger! Kan berätta att våra två katter avskyr när jag sitter vid min dator. Plexi kommer och lägger sig raklång över tangentbordet och går inte därifrån – kanske – förrän jag lämnat rummet. Rasmus däremot ställer sig upp och drar i min högerarm och pratar ljudligt – ”kom och lek med mig istället”. Förr lurade jag honom litet med att jag gav honom min padda med Paintforcats igång. Nu hjälper inte det längre, gråt,gråt.

    1. Ingen nyhet. Jag förundras dock ständigt över hur jag anpassar mig för att de små monstren ska trivas 🙂 Mina missar är inte lika demonstrativa som dina när jag sitter med dator. Däremot tycker de att mitt knä ska stå till förfogande när jag sitter i soffan. Men de bestämmer själva när det är dags för gos.

Kommentera

