Fixarhelg med pappa

Min far är inte mycket för att komma på besök och bara ”vara”. Han vill ha projekt att jobba med. Inför helgens besök hade jag samlat ihop en lång lista med saker som jag behövde hjälp med, t.ex:

  • Få upp en hylla och klädstång i hallen
  • Limma diverse trasiga saker
  • Släpa upp saker på vinden

Vi åkte till Bauhaus igår förmiddag för att shoppa arbetsmaterial. Jag blir alltid matt av att gå runt där. Om man vill fråga något så tar det enerverande lång tid att få tag på personal. Vi skulle ha lite olika saker och jag stod minst 1 timme i kö på olika ställen. Puh!

Så här blev det till slut:

image

Det känns väldigt skönt att ha en fungerande hall igen. Nu slipper jag använda köksstolarna som klädhängare!

Och en av mina favoritkoppar har fått ett öra igen:

image

Pappa har verkligen gjort nytta. Många saker är svåra att göra själv. Speciellt det där med fixandet i hallen. Jag är inte händig, inte alls. Jag är bra på andra saker 🙂

Innan han åkte hemåt idag så fick han en fars dags-kladdkaka. Han hade inte ro i kroppen för att stanna till lunch så jag skickade med honom en matlåda. Jag är en god dotter, eller hur?

One comment

  1. Perfekt att få hjälp med sånt där ju!! 🙂 Jag är inte heller så road av att ta tag i dylika projekt på egen hand, men tillsammans med någon brukar det gå förvånansvärt lätt. Under kvällarna i förra veckan fixade maken och jag väggarna i det rummet där vi har vår honungsslunga och diverse andra attiraljer som hör till biodlandet. Det där har ju legat lite på is sen vi fick göra av med bina på grund av att de blev sjuka, men nu känns det som om vi är lite på G igen. Åtminstone förberedda på en ny säsong! Det vi gjorde var att sätta upp glasfiberväv och sedan måla den vit med en ganska blank och lätt avtorkningsbar färg. Blev bra – eller iallafall ljust och fräscht! 🙂

Kommentera

