Balboa-läger i Malmö

Efter drygt två dygn i Malmö kan jag säga att jag knappt sett något alls av stan 🙂

Jag har bara rört mig i området mellan vandrarhemmet (Rut och Ragnars)  och Tangopalatset.

Det blev lite dramatiskt när jag skulle checka in på vandrarhemmet i fredags. Bokningen som jag gjorde i april hade de tappat bort! Jag var så glad över att ha bokat ett enkelrum men nu var det osäkert om jag ens skulle få plats. Killarna i receptionen ordnade mig dock ett eget rum första natten. Mycket plats att sprida ut sig på.

image

Natt nr 2 blev jag installerad i en sovsal. Jag har sovit i mycket värre sovsalar är det här men det var ändå inte optimalt ur sömnkvalitésynpunkt.

image

Mina öronproppar hjälpte inte mot storsnarkare och idioter som pratade med varandra mitt i natten.

Lägret var jättebra ordnat och jag lärde mig en hel del nyttigheter.

Det som slog mig är att alla pratar skånska i Malmö. I Stockholm är det så blandat att man aldrig vet vilken dialekt som möter en när man går in i en butik eller hejar på busschauffören.

Kommentera

