Att fokusera på det positiva

I måndags förra veckan var det en firma hos mig och spolade avloppsledningarna. Bostadsrättsföreningen hade bestämt att det skulle göras hos alla eftersom flera personer klagat på dålig lukt från avloppen.

Jag hade inga sådana problem INNAN spolningen men jösses så illa det luktade efteråt! Det stank både i badrummet på övervåningen och på gästtoaletten i markplan. Lukten försvann efter ett par dagar från övervåningen men jag blev tvungen att kontakta spolfirman och be dem titta vad som gått snett inne på gästtoan. Jag har kattlådan stående där så det har inte varit så enkelt som att stänga dörren om äckellukten.

Efter flera återbesök är nu problemet äntligen fixat! Det var inte golvbrunnen som var boven i dramat utan en ventil under handfatet om inte satts tillbaka på rätt sätt av spolfirman. Det är lätt att göra mig glad 🙂

Imorgon (lördag) ska jag vara barnvakt åt min 1-årige fadderprins. Jag hoppa att min hals kryar på sig tills dess. Just nu låter jag som en storrökande whiskydrickare. Det gör inte ont men rösten är svag. Jag kommer troligen inte att kunna sjunga några arior de närmaste dagarna. Det var nog en bacill, eller två, som jag fick under Malmö-lägret.

Trevlig helg!

image

Kommentera

