Pepparkakspyssel

Tycka vad man vill om hel- och halvfabrikat men färdig pepparkaksdeg är oerhört praktiskt.

Fredagskvällen ägnade jag åt att baka pepparkakor med F och hans mor. Tvååringar har ett begränsat tidsintervall för koncentration så det var mest jag som bakade 🙂 Barnet åt mest deg och jag får erkänna att det faktiskt är godare än de färdigbakade kakorna.

När barnet somnat kunde vi ta itu med det roligaste- dekorationerna.

image

Min insats bleknade i jämförelse med det min väninna presterade men vi hade det mycket mysigt. Och konstverken överlevde cykelfärden hem.

Kommentera

