Adventsljusstaken som försvann

Det är ju inte helt normalt att stå och baka lussebullar mitt i natten men det berodde på att jag hade fullt upp under dagen med att lokalisera julpyntet.

Förra året var det ingen idé att ställa fram något annat än elljusstakarna eftersom jag ändå skulle evakueras p.g.a. vattenskadan. Det här har gjort att julsakerna hamnat i olika lådor, på olika ställen. Jag är inte så bra på att märka upp lådorna heller tydligen…

Efter mycket rotande hittade jag allt utom just elljusstakarna och adventsstaken (för stearinljus). Hm, var sjutton har jag stoppat dem?

Monsterstjärnan är så snygg! Jag skulle kunna ha den uppe året runt.

image

Blommorna är centrala för mig i julpyntet. Jag skulle kunna ha hur många amaryllisar och hyacinter som helst men katterna kräver ett visst utrymme på fönsterbrädorna. Julstjärnor är dock inte min grej. Jag vet inte varför men de tilltalar mig helt enkelt inte.

image

Den stora mörka glasburken ska fyllas med spröda maränger. Kanhända blir det nästa helg när jag ska till en norrförort och baka?

image

One comment

  1. Jag skulle ha köpt hyacinter på Ica idag, hade så bestämt för mej att det är på tisdagar som de får blomleverans. Det kanske det är ändå, förresten, för jag var där redan vid 11-tiden, och det kan ju tänkas att blommorna kommer längre upp på dagen. Men som du förstår så fanns det ialalfall inga hyacinter just då, så jag fick åka hem utan. 😦 Bättre lycka imorgon!?

    Svar: Det hade nog tagit längre tid att enas om vilken sorts familjepizza vi skulle ha, plus beställa och åka och hämta den än vad det tog för mej att tina upp lite köttfärssås från frysen och koka en laddning spagetti igårkväll! 😉

Kommentera

