Trötta fötter

Igår var sista danskvällen på lägret för mig, Snowball 2013 har varit jättekul. Lektionsnivån var egentligen lite för avancerad för mig men vi hade ju audition och jag kom in så jag ska inte skämmas utan vara tacksam över att jag fått tillfälle att lära mig saker tillsammans med så skickliga förare.

Mina fötter känns svullna trots att jag dansade i platta skor hela gårdagskvällen. Nåväl, det är värt lite pina när jag fick så många bra danser 🙂 Det allra roligaste var att jag blev uppbjuden av en fransman/spanjor som jag spanat in under flera kvällar. När jag stått och tittat så har jag fått uppfattningen att han dansar egoistiskt och hårdhänt, dvs att han gör en massa häftiga figurer utan att bry sig om huruvida hans partner kan hänga med eller inte. Oj så fel jag hade! Han för som en gud. Visst vad det en hel del turer som jag inte kunde följa med han var aldrig hårdhänt och det kändes som att flyga fram på dansgolvet. Ah! Det är sådana danser man kan leva på länge 🙂

Nu är det dags att sätta fokus på efterrätten som jag ansvarar för till nyårskvällens middag. Pannacotta och en bärsås ska det bli. Det borde även barnen gilla.

Gott nytt år på er!

Kommentera

