Sjunkna båtar

När det är nästintill tomt på kontoret, då får man hantera allt möjligt som kommer in. Det är både spännande och jobbigt. De här två dagarna har jag ringt fram och tillbaka angående ett par båtar som sjunkit och läcker ut drivmedel. Jag har suttit på kontoret och dirigerat de andra som är inblandade men vår högste chef som är ledig, han gick ut och tog sig en titt. Det var bra gjort 🙂

Min plan att ge mig ut på en kort lufsarrunda blev inte mer än en plan. Fy sjutton vilket trist väder!

3 comments

  1. Sjunkna båtar låter verkligen oroväckande. Och jag antar att chefen inte fiskade upp dem på studs, så hoppas verkligen att det inte kommer att läcka ut en oöverskådlig massa otrevligheter från dem innan de hinner bli bärgade!?

    Kan berätta att julrosen ser fortsatt livsduglig ut ute i rabatten – men det kanske jag främst ska tacka det trista (men milda) vädret för? 🙂

    Svar på frågor: Nej, det var nästan inget folk alls på Gekås när vi var där förra helgen. Men det hade säkert varit det tidigare under dagen, för vi anlände ju inte förrän vid 17-tiden. Och beträffande huset vi ska renovera: Det är inte grannens! Men ligger i grannbyn. 🙂

  2. Ja vädret just nu är en himla bra ursäkt för att slippa ta sig i kragen och ge sig ut. Det där snacket om att det inte finns nåt dåligt väder om man har bra kläder går jag inte på längre.

Kommentera

