Flås på löpband

Idag har jag gjort mitt första löparpass på gymmets löpband. 6,17 km på 45 min (5 km på 37 min). Det kan låta eländigt men jag sprang faktiskt med 2% lutning under några 5-minutersintervall! Jag anar att jag kommer att ha träningsvärk imorgon.

 
image

 

Mitt mål är att springa 5 km på 30 min utan att det ska kännas som om lungorna håller på att  sprängas 🙂 Jag sprang Vårruset på den tiden för 5-6 år sedan. Konditionen har bara dalat sedan dess.

Gymmet var ödsligt. De flesta har annat för sig på fredagseftermiddagarna skulle jag tro. Jag tyckte det var skönt att slippa trängas med en massa andra svettiga människor. Det räckte gott och väl med killen på bandet intill som körde intervallträning. Han sprang så himla fort att ljudet från hans skor överröstade uppläsaren av min ljudbok (Adam och Eva av Aarto Paasilinna). Klart att jag är avundsjuk på hans flås!

Jag undrar verkligen när den där endorfinkicken ska infinna sig som folk pratar om. Jag njuter bara när det är över. Då känner jag mig malligt nöjd över att ha genomfört det jobbiga.

Efter en välbehövlig dusch gick jag ut med några kollegor på det lokala haket. Det räckte med ett ynka glas vin så kände jag mig snurrig. Jag drack nog inte tillräckligt med vatten efter löparpärsen.

2 comments

Kommentera

