Kloklipparkampen

Den här herren gillar inte att få sina klor klippta men han tar situationen med fattning och vi är vänner efteråt.

image

Hans syster däremot, hon är inte lika lätthanterlig. Det är en kamp varenda gång. Det är hårresande kattskrik, mörka morranden och ett jädra viftande med tassar som sliter sig loss. Idag gick det ändå förvånadsvärt bra för jag kunde fixa två tassar, tog en paus på ett par timmar och avverkade sedan de andra två.

image

Hon håller sig undan efter våra duster. Stället under sängen är ganska säkert när hon vill undvika sin ondskefulla matte.

3 comments

  1. De är så otacksamma ibland, djuren… <:-)

    Nu har jag fått alla chilifrön i jorden, och krukorna står i fönstret här intill datorn så jag säkert inte ska glömma bort att hålla koll på dem. 🙂 Ska så tomatfrön också nån dag framöver, men vart jag ska ställa de krukorna sen vet i tusan… Får nog rensa lite bland krukväxterna i fönsterna – eller åtminstone möblera om en hel del bland dem.

  2. Jag är häpen – klarade du dig utan skador? Det gör aldrig vi (gråt,gråt). Det värsta var att om man tog på sig skinnhandskar för att skydda sig själv, så stack katten i väg som en raket och gömde sig längst under sängen. Hon förstod vad som ”var på gång”. Måste säga GRATTIS till Kloklipparen!!!

    1. Ha-ha! Den här gången blev jag faktiskt inte riven. Jag har provat att använda handskar men det är för svårt att komma åt klorna då. Mina katter reagerar direkt när jag plockar fram klosaxen. Jag får planera mina ”attacker” 🙂

Kommentera

