Cheviche i förorten

I Hökarängen finns en peruansk restaurang, Ceviheria Aji y Ajo. Jag och en kollega hade en inspektion i krokarna så jag övertalade henne att vi skulle käka lunch där. Hon varnade mig för att kocken inte direkt är en charmör men eftersom maten är god så följde hon med.

Hon hade rätt om båda sakerna. Jag åt en supergod cheviche mixto (fisk, räkor, bläckfisk).

image

Och kocken är en grinig jävel. Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att säga att han bitvis är oförskämd. Om han har samma attityd mot alla gästerna så är det inte konstigt att de hade så få kunder under lunchen.

2 comments

    1. Det finns en peruansk restaurang inne i city med ungefär samma koncept. Nästa gång går jag dit istället.

Kommentera

