När man inte tänker efter före

Jag har bjudit in ett gäng vänner på lördag och söndag (måste dela upp dem- har inte tillräckligt stort matbord) och jag vill servera ugnsstekt röding. Jag tänkte göra inköpen i god tid så jag traskade till Coop som ligger i närheten av jobbet. De har en jättebra fiskdisk. Det blev ett stort paket med firrar och det var inte förrän jag kom hem som jag noterade att fisken måste tillagas senast på fredag. Ridå. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Kommentera

