Städmaraton och oväntat fynd

Kalasdag 1 är nu avklarad. Rödingen smakade utsökt- jag ska definitivt göra om det någon gång. Jag varierade kryddningen. Några fiskar fylldes med basilika och lite olika asiatiska örter och några fick en traditionell fyllning med dill/persilja.

Jag städade i flera timmar innan vännerna kom. Det har aldrig någonsin varit så rent här 🙂 Kattstackarna undrade vad sjutton jag höll på med. De har knappt sett mig använda golvmoppen. Kattallergikern klarade sig riktigt bra under kalaset tack vare min insats. Det gjorde helt klart att jobbet var värt besväret.

Vi gick ut en sväng till lekparken för att barnen skulle få leka av sig och då fick en av kompisarna syn på att grannen kastat ut sin diskmaskin. Jag hade någon timme tidigare beklagat mig över att det är så löjligt dyrt att byta ut den trasiga bestickkorgen i min maskin. Vilken lycka när det visade sig att grannens diskmaskin var av samma märke! Jag fick gärna ta bestick-korgen som var i betydligt bättre skick än min 🙂

image

One comment

  1. Så BRA ang bestickkorgen till diskmaskinen!! 🙂 Och ännu bättre att rödingen blev utsökt och inte typ surströmming…!? 8-X Spännande alternativ kryddning du testade – jag är så mesig med kryddor, och just till fisk vågar jag aldrig annat än det traditionella… Som väl är tänker maken inte så, utan han testar gärna sånt han ser i recept och dylikt. Så när han rökte lax i somras (eller när det nu var…?) så drog han på med både senapsfrön, rosépeppar och chili. Jag baxnade nästan – tyckte det skulle vara svartpeppar och dill, och möjligen lite citron. Men maken fick sin vilja igenom, och det blev så-å-å-å GOTT!!! 😀

Kommentera

