På Sörmlandsleden med Friluftsfrämjandet

Det har varit en krispig helg. En sorts botaniska krokusar som finns i min rabatt gillade inte frosten och snön utan de la sig ner och verkar inte orka resa sig mer. Så trist! Jag hann bara se dem utslagna en enda gång.

Igår tog jag mig ut på egen hand för att spana efter blåsippor. Efter enträget sökande hittade jag några halvt utslagna exemplar.

image

Det finns massor med knopp så om de inte förgås i kylan som kommer till veckan så hinner jag se dem nästa helg.

Idag har jag gått en bit på Sörmlandsleden med andra glada Friluftsfrämjare.

image

Vi gick bort till torpet Paradiset i Huddinge. Ett fint område som jag verkligen kan rekommendera andra att besöka.

image

Jag spanade efter blåsippor även där men fick enbart syn på tussilago. Inte dumt det heller, i och försig.

3 comments

  1. Funderade just på om jag inte hörde/såg nånstans att Stockholm hade fått snö för några dar sen – och det bekräftar ju din kommentar här. Hua… Här blev det inget allvarligare bakslag – temperaturen fortsatte att vara tämligen mild, och den enda vita nederbörd som har kommit var i form av hagel i lördags. Idag regnar det… Men i morgon ska det visst bli bättre igen!? Hoppas den prognosen slår in!!! 🙂

Kommentera

