Fågelskådning vid Sandemar

Jag har tenta på min geologikurs på måndag och jag gör tappra försök att plugga. Men det går ju inte att sitta inne när solen skiner!

Drog iväg till Sandemar naturreservat för några timmars fågelskådning. Y och sonen E gjorde mig sällskap. Vi såg bofinkar, tofsvipor, grågäss, steglitser, en havsörn, en större strandpipare, sånglärkor, starar mm. Rödhaken hörde vi bara.

image

Vattenpölar- det är livet!

Uppe i fågeltornet blåste det rejält men inne i skogen, där de här färgglada skålsvamparna växte, var det behagligare.

image

3 comments

  1. Lite fågelskådning gör nog susen för att rensa upp i huvudet igen efter intensivt pluggande!! 🙂

    Var det igår du hade tentan, eller är den först nästa måndag? Om den var igår hoppas jag att det kändes bra när du skrev, och har du den fortfarande framför sej så önskar jag dej LYCKA TILL!!! 🙂

    Den där traktordrivna jordfräsen var riktigt bra, måste jag säga!! Fast kanske inget för en kolonilott, med tanke på vändradien och så där…? Förr i tiden var det nog köksträdgård där vi höll på, och på sikt vore det ju himla kul att återskapa den. Men ett första steg får ju vara att få marken så pass jämn att det går att köra med gräsklippare där… Och det såg ju riktigt hoppfullt ut efter fräsningen! Innan vi började var det väldigt ”tuvigt” där. 🙂

Kommentera

