Gräv, gräv, gräv- och gräv lite till

Det blev ett rejält dagsverke ute på lotten idag. Från kl 10 till 16.30- utan lunch! Jag var så inne i det jag höll på med att jag inte kände någon hunger. Det är ovanligt för att vara mig. Jag reagerar ofta starkt på lågt blodsocker.

Nu börjar det i alla fall se bättre ut. Jag har gått igenom alla pallkragarna och gödslat dem. Delar av jordgubbslandet har jag tagit bort/flyttat om. Potatisen måste ner någonstans och förra årets plats är upptagen av vitlöken. Två sorters sallat samt rättika har nu såtts. Det ska bli intressant att se om sniglarna låter mig få en munsbit eller två. Risken finns att de rackarna sätter i sig allt :-/

image

Ryggen fick vila under lördagen och idag gick det ganska bra att gräva men jag var tvungen att tänka mig för ordentligt. Upprepade mantrat- magstöd, magstöd, magstöd. Jag har inte tid med ryggskott. Imorgon är det ju salsakurs!

One comment

  1. Hoppas lite salsa gör susen för ryggen!! 🙂 Jag har också grävt en massa i helgen, men maken är ju sju resor värre och sliter som ett djur med ALLT vid renoveringsobjektet. Hyser en viss oro över att han ska råka ut för ryggskott, eller nåt ännu värre… 😦 Några gymkort behöver vi sannerligen inte, men några tips och råd om uppvärmning och stretchning hade kanske inte varit helt fel… (ja, egentligen KAN vi ju det där – men glömmer jämt att göra det… Vilket märks inte minst om morgnarna när vi ska upp ur sängen! Verkligen helt i klass med två pigga 90-åringar! 8-X)

    Roligt att du är på G med kolonilotten igen nu. Ska bli så kul att följa odlandet framöver nu, och jag hoppas verkligen att du lyckas hålla sniglarna i schack!

    Tack för tipset om att toppa chiliplantorna för att hålla nere storleken. Ska pröva det på några som inte har hunnit börja sätta blomknoppar än. 🙂

Kommentera

