En hel lista

Pappa har varit här i helgen. Som vanligt behövdes en radda med uppgifter för att locka hit honom.

Han har fixat dit  de där överskåpen till kylen och frysen som har stått mitt på köksgolvet sedan i påskas. Det är så skönt att ha det gjort!

image

Vändan till återvinningscentralen var också nödvändig. Hinkarna med gammal färg orkade jag varken ta på cykeln eller på bussen.

 

Jag har fått hem tomatplantorna nu och de är många. Har de förökat sig sedan jag skickade dem till kollegan och hennes fantastiska söderfönster? 😛  Det kan vara så att jag tagit mig vatten över huvudet…. 6 plantor har jag bundit upp längs husväggen och jag har plats för 4 till. Men jag har fler! Vilket underbart lyxproblem eller hur?

One comment

  1. Jag är så nyfiken på om polackerna som ifjol odlade tomater på friland på en åker de arrenderade av vår granne ska göra det i år igen!? De hann ju aldrig bli mogna innan frosten kom, men i efterhand har jag förstått att de skördade dem gröna och gjorde olika inläggningar av dem. (Fast det var ju massor med ”grönlingar” som också blev offer för frosten).

    Jag har slussat ut ca hälften av mina plantor till uterummet nu, men behöver snart få iallafall de största vidare ut i trädgården… Men var jag ska placera dem där vet i fåglarna!? Vissa av chiliplantorna har ett så rangligt växtsätt, så jag tvivlar på att de klarar vare sej blåst eller konkurrens av andra växter?

Kommentera

