Varmaste dagen hittills

Det är inte klokt. Klockan är drygt halv åtta på kvällen och det är 24 grader varmt ute. Puh! Inte konstigt att jag känner mig som en disktrasa i kroppen efter att ha varit barnvakt i sex timmar och tillbringat den mesta tiden utomhus.

Innan barnet lämnades i min vård så hann jag plantera om de sista tomaterna. Jag har ju fler plantor än vanligt i år och det finns inte plats för att binda upp dem alla mot husväggen. Därför hoppas jag att de inte ska växa så mycket mer på höjden utan att det funkar med pinnarna som jag fäst dem vid.

image

När lillpojken tog en lunch-tupplur fick jag möjlighet att göra en akut rensningsinsats på kolonilotten. Där har ogräset växt något kopiöst! Jag kommer att behöva en lie för att få bort det som växt mellan pallkragarna och runt det kombinerade jordgubbs- och potatislandet.

One comment

  1. Igår var det 28-29 grader här, och jag tyckte knappt jag gjorde annat än vattnade växter hela dagen!? Jo, lite annat hanns också med så klart, men det är ju bara till att konstatera att odlingar kräver en hel del av en – och det skulle ju vara så lagom kul om plantorna torkade ut och dog nu, när det äntligen börjar bli så att man kan skörda lite på dem! Åka bort på en veckas semester och överlåta vattningen på tex sonen, skulle kännas minst sagt riskabelt… 8-X

Kommentera

