En doft av ros

I höstas var jag och en kompis på Zetas trädgård och jag ”råkade” hamna vid deras rea-avdelning. Jag fick storhetsvansinne och köpte tre st rosplantor, jag som inte kan något om rosor! Plantorna var små och ynkliga och jag hade inga större förhoppningar om att få dem att överleva. Två av dem satte jag ut på kolonilotten och den ena dog av vinterkylan. Den andra lever men ser inte direkt lycklig ut.

Det trevliga undantaget är plantan som bor i min radhusträdgård. Den har belönat mig med två fantastiskt doftande blommor! 🙂

image

One comment

  1. Vad roligt att den blommar – och doftar!! Fin att titta på är den också!! 🙂

    Jag shoppade rosor på rea en gång jag också, och åtminstone en av dem jag köpte då har visat sej besitta både överlevnadsinstinkter och växtkraft. Japansk bergsros, eller nåt sånt, heter den. Var inte alls medveten om hur vidlyftig den sorten är när jag köpte den, men nu när det har blivit så många plantor av den så kan jag faktiskt vara så grym så jag helt sonika klipper väck dem som blivit allt för stora för sina växtplatser. 🙂

Kommentera

