Intriger på kolonilotten- och lite annat

I fredags fick jag hux flux besök av en kompis som sov över till lördag. Jag panikstädade och cyklade upp till centrum för att inhandla diverse nödvändigheter 🙂

image

Idag har jag äntligen ägnat kolonilotten lite omsorg. Vi har haft påhälsning av vildsvin och de rackarna har tuggat i sig potatisblast och lökblast. Knepigt.

Det verkar pågå intriger i föreningen. Min lottgranne har råkat ut för en människa som bestämt sig för att göra livet surt för henne och det gör mig så arg! Jag ville ta upp det här med föreningens ordförande men hon hade folk omkring sig hela tiden. Till slut kurrade min mage så högt att jag var tvungen att åka hem men jag ska göra ett nytt försök i veckan. Min lottgranne har hjälpt mig att vattna när jag varit borta och det har tydligen varit en källa till djup irritation hos den här typen. Om inte det här ordnar upp sig så kommer jag att säga upp mitt medlemskap.

2 comments

  1. Jag blev minst sagt paff över din berättelse om hur det är i en kolonilott-förening.
    Det är väl inte att undra över hur människor har så svårt att samsas runt om i världen.
    Kanske börjar allt i små kolonilotter, haha.

  2. Men fy. Att råka ut för både vildsvin och sura grannar på en gång måste va en fasa. Jag trodde alla höll ihop vid sina lotter. Inte sjutton ska man behöva flytta själv när det är en enda som förpestar luften. Stå på dig !

Kommentera

