Träning på längden och tvären

Jag har fått en gratis prova på-vecka på det lokala gymmet. Därför har jag varit extremt aktiv den här veckan. Cirkelträning i måndags, zumba i tisdags och spinning igår. Min kropp undrar vad sjutton jag håller på med 🙂 Som varje klok person begriper så kommer inte det här att hålla i sig. För det första vill jag inte teckna ett avtal med gymmet som löper över ett helt år. Sex månader tycker jag vore mer lämpligt men det går minsann inte. För det andra hinner jag ju inte göra något annat om jag ska häcka på gymmet så här ofta.

 

  • Cirkelträning var roligt men lite hetsigt.
  • Zumba har jag provat förut och jag har inte ändrat uppfattning. Det är inte för mig. Jag är för långsam på att lära mig nya steg.
  • Spinningen gjorde mig glatt överraskad. Det var ungefär 8-10 år sedan jag provade sist och den gången avskydde jag det. Nu hade vi pulsband och kunde anpassa oss efter vår egen förmåga. Men jag känner mig helt klart ledbruten idag.
2 comments

  1. Uuuh, jag blev nästan andfådd och svettig av att bara läsa det här inlägget…

    Visserligen har jag inte varit på något gym i modern tid, men den spontana känslan är ändå att det INTE är nåt för mej… Min kropp däremot, skulle garanterat må bra av några träningspass i veckan – synd att man inte bara kan skicka iväg den på lite styrketräning, medans huvudet blir kvar hemma och gör något roligare… <:-)

    Oj! Vildsvin i kolonilotten!? 8-X Dags för elstängsel och skyddsjakt???

  2. Tränar du lika intensivt den här veckan?? 🙂 Eller har du klappat ihop (och där av inga nya blogginlägg) på grund av träningsvärk…? 8-X

    Nädå! Jag hoppas du njuter fullt ut alla lediga stunder nu av det fina vädret, härliga höstskördar och annat mys!!! 🙂

Kommentera

