Squash- och rödbetsplättar

Hos Trädgårdssurr fick jag tips på att göra squashplättar. Jag bjöd min ”älskare” på dem i söndags och det blev godkänt av oss båda. För att göra det hela lite festligt så serverade jag plättarna med en yoghurtsås innehållande färska räkor, färsk koriander, salt och peppar.

 

Idag skulle jag steka upp den sista smeten och när jag rotade jag runt i kylskåpet hittade jag några bortglömda kokta rödbetor. De fick komplettera squashen och ingredienslistan blev slutligen denna:

  • Riven och urkramad squash
  • Kokta och rivna rödbetor
  • Riven gul lök
  • Vitlök
  • Råa ägg
  • Hackad persilja
  • Salt
  • Peppar
  • Lite vetemjöl (för att binda ihop smeten)
  • Sesamfrön

image

Smaskens!

Kommentera

