Fotografiska muséet

Om ni bor i Stockholmstrakten rekommenderar jag ett besök på Fotografiska. Jag var där igår och njöt av en utställning som heter Genesis.

image

Fotografen har rest runt i åtta år och fångat stämningen på otillgängliga/orörda platser.

image

Jag blev helt såld på bilderna från Grand Canyon och intilliggande områden. Tyvärr tog jag inga bilder på dem…

image

image

Bilden ovan visar pelarbasalt i Patagonien. Jag såg sånt här på Island, -96. Får mig att längta tillbaka.

One comment

  1. Jag har inte varit i Stockholm sen -93, vill jag minnas – och då bara på centralstationen för byte mellan buss och tåg… Men när Fotografiska slog upp portarna för några år sen började jag så smått längta efter ett besök i huvudstaden igen – en längtan som blir större och större för varje gång jag läser/ser nåt om utställningarna där! 😎

Kommentera

