Höstpaddling

Vem hade kunnat tro att det skulle kunna vara ett sådant fantastiskt väder i mitten av september? När min kollega började planera för den här paddlingshelgen  i maj/juni så var jag skeptisk men det blev helt magiskt!

image

Vi (8 friluftsintresserade kvinnor) hyrde kajaker på Fejan (ö i skärgården utanför Norrtälje) och paddlade ut till en ö som heter Vattungarna där vi övernattade.  Vi var inte ensamma om att gilla den ön men det var stort nog så vi störde inte varann. Möjligen tyckte de andra att våra punschsånger blev tjatiga där vi satt och kollade på stjärnorna 🙂 Jag har inte sovit i tält på evigheter men det var riktigt mysigt, förutom att det är en smula obekvämt för  ryggen.

Det var rena rama söndagspaddlingen (även på lördagen alltså) men vi fick i alla fall känna på lite vågor när vi gick på utsidan om Håkanskär. Öppet vatten hela vägen bort till Finland!

image

Det här ska jag minnas när oktober- och novembermörkret sänker sig som en våt filt över tillvaron.

2 comments

  1. Men det BRUKAR faktiskt vara väldigt fint väder i september!? Och varmare än i maj. Så det var nog helt rätt beslut av din kompis att ni skulle paddla nu!! 🙂 Ljuset i det översta fotot är verkligen helt magiskt!! Underbart vackert!

    Svar: Ja, varför sår man frön nu…? <:-) Men… Tänk om det inte är nåt liv i fröna, och jag inte märker det förrän i mars (om jag har sått i jan-feb)!? Hur illa skulle inte DET vara!? Fniss!!!

    Har dina chilisar ute på friland hunnit mogna? Jag har massor med grönlingar på Hot Orange-plantorna som står i uterummet, men det verkar inte som att det hjälper så mycket att det fortfarande är soligt och varmt om dagarna – bara nån enstaka har börjat skifta över till orange… Men jag kommer att ta in dem om det behövs! 🙂

  2. Vilken härlig upplevelse. Fast när jag skriver detta i dag vill jag INTE va ute på sjön .Nu hoppas jag på brittsommar snart.

Kommentera

