Kulturella klurigheter

image

Ikväll har jag ätit min första råbiff! Den intogs på Tennstopet, vid Odenplan ungefär. Mycket godare än förväntat. Det här borde man kunna sno ihop själv, eller hur?

Efteråt var det dags att mata själen också och det gjorde jag och kollegorna genom att se två pjäser på Teaterverket. En annan kollega spelade i den ena pjäsen och vi var ytterst fascinerade över att se honom. Han som är den lugnaste i vanliga fall spelade nu en grälsjuk yrkesmördare.

I ärlighetens namn begrep vi oss inte riktigt på pjäserna (Harold Pinter) men det var kul att uppleva det i alla fall.

4 comments

    1. Japp, jag kan faktiskt tänka mig att gå dit igen. Men då ska vi boka bord så vi får sitta i deras vackra matsal.

  1. Åh vad jag blev sugen på råbiff igen. De goaste biffarna jag ätit var i Österrike för många år sedan. Men som du säger så borde det vara ganska enkelt att fixa till själv. Det gäller bara att köpa det finaste köttet.

  2. Har aldrig ätit råbiff, och tror inte jag ens ska försöka att knåpa ihop en egen här hemma. Men blir jag bjuden på restaurang nångång, och nån annan än jag väljer från menyn (för jag tror ärligt sagt inte att råbiff skulle vara det första jag skulle sikta in mej på bland rätterna), så skulle jag förhoppningsvis iallafall våga smaka på den!? 🙂

    För övrigt är mitt kulturliv obefintligt numera… En sak som jag verkligen saknar från skoltiden (nästan det enda!?) är att man då och då fick gå på teater och liknande då. Älskade det!!! 🙂

    Fick fatt i ytterligare några spännande fröer i förra veckan! Snart packar jag nog ihop det som du ska ha, och skickar iväg det! 🙂

Kommentera

