Buzzadorkampanj Mofibo

Ni som brukar läsa mig vet att jag är en s.k Buzzador. Jag testar olika produkter och berättar för min omgivning om vad jag tycker om produkterna. Om du är nyfiken på vad det innebär att vara en Buzzador och kanske vill gå med själv, klicka här.

 

Det här att läsa böcker i mobilen har jag alltid känt en viss skepsis inför. Jag gillar att hålla i boken och vända blad på det traditionella sättet. Men för en dryg månad sedan nappade jag på erbjudandet att buzza om Mofibo. Det är en tjänst där man läser ett obegränsat antal e-böcker via mobil eller läsplatta och betalar 99 kr/månad.

Jag laddade Mofibo-appen och läste böckerna på en Iphone 5S.

Vad tycker jag då efter en dryg månad? Jo:

  • Utbudet av titlar är stort och jag har läst flera bra böcker som jag troligen aldrig skulle ha tittat åt annars.
  • Det är praktiskt att alltid ha boken med sig och den tar ju ingen extra plats i väskan.

Men….

  • Att läsa på en liten telefonskärm är inte behagligt även om det går att ändra både ljusstyrkan och textstorleken. Jag upplever det som störande att behöva ”bläddra” till nästa sida hela tiden.
  • Appen lider av en rad tekniska barnsjukdomar. Jag orkar inte räkna upp alla här men det är så pass irriterande att jag INTE skulle vilja betala 99 kr/månad för den här tjänsten.
One comment

  1. Känner hur det svider i ögonen bara jag läser detta… Har väldigt svårt för att tänka mej läsa böcker på skärm, speciellt på en liten som på mobilen… Men det är ju bra att litteratur blir mer tillgängligt på detta vis! 🙂

Kommentera

