Hästar, hästar, hästar och lite julmarknad

Vid Hornstull är det marknad alla helger fram till jul. Jag tittade förbi igår och fastnade hos Fränt (frantsweden.com). Hon gör jätteroliga smycken. Jag var tvungen att gå dit idag igen och köpa ett par örhängen till min kompis som jag senare mötte upp vid Friends arena.

image

Framridningen

Där inne var det massor med fina hästar. Jag roade mig med att kolla på framridningen innan Y dök upp. Det låg en påtaglig spänning i luften.

image

Minna Telde på hingsten Santana.

Så började då tävlingen, kür, dvs dressyr till musik som ryttarna själva väljer. De skapar också sitt eget ridprogram men vissa rörelser måste ingå. Det ekipage som vi hejade på mest var Minna och hennes Santana. För 100 år sedan red vi på samma ridskola som Minna. Vi ville så gärna att hon skulle vinna men en tredjeplats är inte så dumt heller i det där sällskapet.

Nu ska jag sätta upp julstjärnorna. Ha en skön första advent, och glöm inte att släcka ljusen efter er!

One comment

  1. Det där med att glömma släcka ljusen är riskfritt här – jag tänder helt enkelt inga! 😉

    Inte än iallafall – jag ligger hästlängder efter alla andra vad det gäller att advents- och julpynta i år… <:-)

    Såg på Facebook att du var och tittade på dressyren, och då satte jag faktiskt på radion så jag kunde höra Sporten referera lite då och då därifrån. Sändes kanske på tv också, förresten? Men Radiosportens Christian Olsson referera hästtävlingar – det är nåt i … hästväg det!!! 😀

Kommentera

