Nyårsdagen

I princip alla jag umgås med har barn och det är tydligen synonymt med att ha de sett filmen Frost. Alla är lyriska!

Jag tillbringade sista dagen av 2014 och första dagen av 2015 hos goda vänner som har två exemplar av minimänniskor. Jag undrade därför om barnen ville se filmen med mig och de var inte svårövertalade. Vi avnjöt därför HC Andersens ”något” förvanskade historia om Snödrottningen till frukosten i morse. Vad ska jag säga…. Den är väl ok.

image

Det var mycket roligare att gå ut och kravla upp och ner för en gigantiskt hög med skitig snö som kommunen plogat ihop på det närliggande torget. Barnen åkte kana tills vantarna var dyblöta och då gick vi hem igen och vräkte i oss pannkakor.

 

En bra start på 2015. Och det ska bli ännu bättre hoppas jag.

One comment

  1. God fortsättning! 🙂 För min del får det gärna bli mindre av både frost och snö – och just nu är jag väl i och för sej bönhörd, för det är milt ute. Men det har börjat blåsa upp, och SMHI varnar för stormvindar. Aldrig kul här ute i skogen… Men jag hoppas det blir som det blir för det mesta: Att det när det kommer till kritan inte blir nån storm alls! 🙂

    Dina kommentarer från igårkväll kom fram, men fastnade i spamfiltret… Suck!

    Ha en fin fredag!!! 🙂

Kommentera

