Pensionat, förkylning och härlig skridskotur

På nyårsdagen kom mina gäster, två tyska kompisar som valt att stanna några dagar extra efter danslägret The Snowball. De lämnade mitt ”pensionat” inatt och det har varit kul att ha sällskap några dagar. Innerst inne är det ju skönt att kunna göra som man vill här hemma men bara det att ha sällskap vid middagen är mycket värt.

Den där rackarns förkylningen har inte brutit ut ordentligt utan bara legat och ruvat i snart en vecka. Igår kväll ledsnade jag på att ta det lugnt och vila och bestämde mig för att följa med Friluftsfrämjandet på en skridskotur idag. Det var helt underbart och värt alla eventuella bakslag som kan komma.

image

2,8 mil i omväxlande medvind och motvind på sjön Yngern och Gullsmorasjön i Nykvarnstrakten. Hårda, blanka isar. Sol i massor!

image

6 comments

  1. Åh, istiden är tillbaka – UNDERBART!!! 😀 Fast hoppas skridskoturen inte försämrade din förkylning – men så fint som det var borde den väl snarare ha botat den!? 🙂 Även här i skogen har det varit soligt och fint både igår och idag, och jag tycker faktiskt att jag redan kan märka att dagarna har blivit längre igen!? Beror nog mest på att det var mulet och regnigt då kring vintersolståndet, till skillnad mot det klara vädret nu. Men iallafall!!

    Får kanske odla på höjden i sommar då, så hundvalpen inte kommer åt att gräva upp morötterna osv!? 😉

  2. Precis så fin är isen på sjön jag ser från köksföstret. Några åkare har vi också sett. Men för våran del är det färdigåkt. Knän och leder håller inte längre.Vi sålde våra skrillor och pjäxor idag.
    Hoppas bara att du inte fått en sån jäkla bacill som jag hade. Det är bättre nu och även hostan har gett med sig.
    Idag har jag slängt ut nästan all jul. Har bara granen kvar men den åker i morgon.
    Nu vill vi ha några soliga dagar så vi kan gå ut på isen och dra några aborrar. Måste träna så jag kan slå gubben även i år, he,he.

Kommentera

