Jag lyckades inte undvika Melodifestivalen

Jag har bojkottat alla deltävlingar och hade inte tänkt se finalen heller men så hamnade jag hos goda vänner ikväll och där var det Mello som gällde.

För att liva upp det så dansade jag och familjens 3,5-åring till de första låtarna. Vi ledsnade dock snabbt och övergick till att leka krabba istället.

Vann rätt låt? Ptja, jag tycker att Måns hade den absolut bästa showen och låten är bra.

Hur lika får två låtar vara? Jag associerade direkt till David Guettas låt ”Lovers on the sun. Lyssna själva:

 

 

2 comments

  1. Det vart ju en skrällseger för Måns, så det måste ha varit rätt låt som vann. Jag bryr mej dock inte så värst… 🙂 Och har jag inte helt fel för mej så har det varit flera stycken låtar i år som anklagats för att vara plagiat. Nån gång tar väl helt enkelt melodislingorna slut, så det lixom inte GÅR att hitta på nya!? Iallafall inga som låter bra…? 😉

    Svar: Den här gången var det nån slags gröna bladlöss som hade invaderat några blad på en ganska stor chiliplanta. Har väl aldrig haft såna inne på några växter förr, så vet i sjutton vart de kom ifrån. Hoppas innerligt att såpan och T-spriten tog dem!!! >:-) Bortsett från ohyran så växer och frodas plantorna fin-fint. Börjar bli en viss platsbrist nu, men jag ska låna plats i sonens hus sen har jag tänkt… 🙂

  2. Tråkigt att dina chiliplantor inte vill sej… :-/ Men fortsätter det gå bra för mej så får jag helt enkelt dela med mej av min skörd – det är ju trots allt ditt ”fel” om det blir nån!!! ;-D

Kommentera

