Barnet som inte ville gå in

Det här lilla barnet höll mig sysselsatt igår eftermiddag.

image

Skogspromenad för mig och hans ömma moder, cykling för honom. Det där med att sitta i vagn och sova var blä, blä.

Till slut så fick vi dock till en sovstund och modern åkte till sin volleybollmatch och lämnade barnet i min vård.

image

Stora fordon är populära så vi åkte buss några hållplatser. Det är fantastiskt att en sådan enkel sak kan göra en nästan 2,5-åring så uppspelt. Och besöket i Mulle Meck-parken (bilden ovan är inte från Mulle-Meck-parken) framkallade också eufori. Jag tycker också att det är en rolig park men efter att ha varit ute i nästan fem timmar så var det kallt om fötter och andra kroppsdelar. Mitt tålamod var inte oändligt och till slut fick jag ta honom under armen och bära in honom. Ni kan ju gissa hur nöjd han var över det…

3 comments

  1. Ha-Ha! Jag ser den sista meningen rent bildligt framför mej nu! Ett klassiskt scenario när det gäller småbarn… 🙂 Att ha hand om sonens valp om dagarna är ungefär lika dant, fast han gråter och skriker inte när han inte får som han vill. Men ibland frestar han tålamodet i överkant ändå… Phu! Idag är sonen sjuk så då får han själv sköta vovven – och jag kan sitta vid datorn och ta igen lite av allt jag har försakat innan i veckan. 😀

  2. Svar: Jag har själv frösått mina vita solhattar, fast det är så många år sen nu att jag inte minns om det tog lång tid för dem att gro. Dock sådde jag dem ute på friland, och inte i kruka inomhus. Du får gräva lite i krukan och se om du kan analysera nåt frö!? 😉 I värsta fall är det jag som har skördat odugliga frön… 😦

Kommentera

