Trädgårdsmässan och dess efterverkningar

Nu är det drygt en vecka sedan jag knallade runt på trädgårdsmässan (Nordiska trädgårdar). Jag var ovanligt fokuserad (berodde på att jag inte hade ekonomi nog för att köpa så mycket den här gången) och skyndade mig förbi alla designpryttlar och ack så läckra trädgårdskläder. Men en kvinna kan ju drömma… Spana in de här fantastiska dekorationsfåglarna. Jag skulle bli glad för vilken som helst av dem 🙂

image

Sättpotatis, sättlök, kryddplantor och en massa fröer (planerade och andra helt oplanerade) var en del av det som följde med mig hem.

Det finns inte mer plats på fönsterbrädorna så jag har fått komma på andra lösningar. Allt vill ju ha ljus.

image

Jag hoppas att det blir en varm vår så jag kan flytta ut krukor snart. Kryddväxterna kommer annars att ta över radhuset.

Kommentera

